Retail: zes tips en inspiratie voor aankleding
Jij weet natuurlijk als geen ander hoe je met signing jouw retailklant het middelpunt van de winkelstraat maakt. Toch inspiratie nodig? Onze assortiment-expert Arjen verzamelde inspirerende voorbeelden met stopping-power en vertelt met welke producten en materialen uit ons assortiment je dit kunt realiseren.
1. Opvallen met de etalage
De etalage is het visitekaartje van de winkel. Dus wil je het net even anders doen en outside the box denken? Kijk eens wat een raamfolie doet in dit creatieve concept:
Raamfolie inzetten voor jouw project?
Wat je ook voor creatiefs bedenkt, voor iedere toepassing is er een geschikte (raam)folie. Hier vind je witte en transparante raamstickers. Met optie witprint creëer je unieke effecten, lees hier hoe je dat doet. Een grote afname is trouwens niet nodig: je bestelt raamfolie al vanaf 1 stuk.
2. Signing op de (rol)trap
In de praktijk worden de (rol)trappen in winkels vaak vergeten. Zonde, want het kan juist een uitstekende plek zijn om unieke effecten te creëren en de aandacht te trekken.
Zelf aan de slag?
Roughmark is de ideale folie voor het plakken van (rol)trappen. De folie is slijtvast en kun je op bijna elke ondergrond plakken. Voor een betonnen ondergrond adviseren we een asfaltsticker. Door de grove structuur van het laminaat biedt deze folie een goede bescherming van de print en glijdt er niemand uit.
3. Trend alert! Groen in combinatie met signing
Dat groen en planten een trend zijn, hoeven we jou niet te vertellen. Deze trend zien we ook dit jaar terug in de retail. Je kunt groen, planten of mos bijvoorbeeld goed combineren met freesletters:
Toppers uit ons assortiment volgens Arjen
Een groene uitstraling kun je op verschillende manieren creëren. Denk aan Freesletters en POS-diplays gemaakt van Re-board. Dit oersterke karton is makkelijk te recyclen en heeft een natuurlijke uitstraling. Ondanks zijn stevigheid is het materiaal licht in gewicht en eenvoudig te (de)monteren en verplaatsen.
4. Een uniek verhaal vertellen met een creatief instore concept
Wil jij je klant verrassen met een outside the box concept? Check deze voorbeelden ter inspiratie:
Zelf ook een levensgrote bon printen? Banner 510 is het perfecte materiaal daarvoor. Tip: voorzie de banner aan de bovenzijde van een tunnel of ringen, zodat je het eenvoudig kunt bevestigen.
Zin in een creatieve uitdaging? Dit schoenenrek maak je bijvoorbeeld van Multiplex als je een natuurlijke uitstraling wilt of Re-board als het om een tijdelijke toepassing gaat.
5. Aandacht trekken met educatieve concepten
Leren van signing is een andere manier om de aandacht van een winkelbezoeker te trekken. Twee voorbeelden:
Zelf wanden laten spreken? Naadloos fotobehang is daarvoor een ideaal materiaal. Je hebt de keuze uit het populaire Airtex, het multifunctionele (egaliserend, akoestisch en isolerend) MultitexPro en Basicwall, de budgetvariant van Airtex.
Bovenstaand voorbeeld gaat over welk stuk vlees waar zit van een kip, varken of rund. Dit soort constructies kun je maken van Dibond inclusief boorgaten, zodat je het eenvoudig kunt bevestigen. Liever een lichtere oplossing? Dan adviseren we één van de kartonsoorten displaykarton of Dispa. Wil je een paneel direct aan het plafond bevestigen? Kies dan voor een plafondhanger.
6. Of... ga voor een totaal nieuw concept
Dit voorbeeld willen we je zeker niet onthouden. Adidas zet een totaal nieuw concept als pop-up store neer in de vorm van een schoenendoos.
Hoe je deze schoenendoos (of totaal ander concept) zelf maakt? Voor buiten adviseren we om het frame te bekleden met een waterafstotende wandbekleding zoals Airtex. Door de PVC-coating is het materiaal tijdelijk geschikt voor buiten. Voor binnen kun je gaan voor een vloer gemaakt van vloerzeil en de wanden kun je bekleden met naadloos fotobehang. Voor het plafond is een plafonddoek met een unieke print een goede optie.
Genoeg inspiratie en volop keuze! Toch nog twijfel of vragen? Daar zijn we voor! Neem contact op met je klantenteam voor advies.